lördag, januari 17, 2009

Avsked


Pa lordagen sade vi hejda till var taxichaffis som kort oss fram och tillbaka till Phuket International Hospital for vara ogonoperationer och uppfoljningar. Han heter Ben och har en stor och rejal volvo 940 eftersom han jobbade pa ett svenskagt hotel forut. Sammanlagt 8 turer tror jag det blev.







Ben kan som en hel del andra har en del ord pa svenska. Bla annat sager han Godmorgon pa det speciella thaiviset, gomollon (som inte gar att beskriva, ni far fantisera lite). I onsdags foljde Alexander med mig i taxin till sjukhuset. I vanliga fall brukar han och Ben busa och prata hela vagen men nu var Alexander sjuk och sade ingenting alls trots Bens forsok att fa igang honom. Han bara lag och suckade och var ledsen i mitt kna. Precis nar vi passerat Patong hande det dock saker. Han spydde ner hela mitt kna och baksatet pa bilen. Jag hann inte dit med pasen jag hade med (utifallatt) utan det bara kom. Men det gjorde visst susen for sedan satte han sig direkt rakt upp, sag sig omkring och sade glatt: gomollon!

Pa kvallen at vi pa The Bay, en resturang som innehas av samma som skoter svenska skolan. Mycket god spicy spicy mat och trevligt stalle. Dagen till ara fixade de ocksa sa att vi kunde titta pa Mamma Mia i lekhornan. Valdigt trevligt! Sedan sade vi hejda till dem. Eller ska jag vara arlig sade vi faktiskt inte hejda utan pa aterseende... vi ses nasta gang...

Inga kommentarer: