lördag, januari 17, 2009

Stackars oss...

Den senaste veckan har vi varit sjuka fran och till alla fem. Alexander hade feber och huvudvark tva dagar (och natter), Matilda feber och massa snor i en dag och tva natter, Linnea har haft feber och ont i huvudet nagra timmar i tva omgangar och Patrik har varit allmant hangig. Nu ar alla nastan friska utom jag (Lotta) som avslutar sjukperioden med en rejal bihaleinflammation pa vanster sida. Den kom smygande igar kvall och usch, det ar inte kul.


Vi far se det fran den ljusa sidan: antligen har vi fatt anvandning for den dar valfyllda apotekspasen med allt mojligt man bara MASTE ha med sig till Thailand som vi slapat runt pa men knappt rort pa hela tiden.

Vi har ocksa markt en stor skillnad mellan thailandare och oss och det galler huruvida man gar till lakare eller ej. Vi har inte varit hos lakare med nagot av barnen eftersom de inte varit sa sjuka att vi behovt det. Tycker vi. Valdigt manga thailandare har varit mycket bekymrade over det. De fragar varfor vi inte gar till doktorn gang pa gang och tittar anklagande pa mig nar jag sager att det behovs inte salange de ar hyfsat pigga och ater och dricker ok. Lite feber ar naturligt, det gar over av sig sjalvt sager jag men de haller inte alls med och tittar underligt pa mig. Vilken mor!

Inga kommentarer: